TPMS SENZOR VENTILI

SUSTAV ZA NADZOR TLAKA U GUMAMA



Prema ECE propisima EU-R 64 sva nanovo homologirana vozila moraju biti opremljena TPMS senzorima od 1. studenoga 2012. Od 1. studenog 2014. godine sva nova vozila moraju imati TPMS. Ako ste kupili novi automobil u 2015 godini sigurno imate (TPMS) nadzor tlaka u gumama.

Što je TPMS?

Nadzora tlaka u gumama (TPMS) su sustavi ugrađeni u vozila za nadzor tlaka u gumama. Postoji razlika između izravnih i neizravnih sustava. Ako dođe do gubitka tlaka u jednoj ili više guma, vozač će biti obavješten o toj promjeni izravno o na kontrolnoj tabli ili zaslonu. TPMS ispunjava tri glavne funkcije:

  • Sigurnost na cesti
  • Manja potrošnja goriva zbog stalne vožnje s ispravnim tlakom u gumama
  • Nepravilno trošenje gume zbog neispravnog tlaka

Koje pravne zahtjeve mora ispunjavati TPSM?

U osnovi, u skladu s propisima EU, TPMS mora biti instaliran od strane proizvođača vozila u tvornici. Međutim, propis EU ne navodi koji senzori u gumama sustav mora biti instaliran. Dakle, OEM i aftermarket sustavi su dopušteni,pod uvjetom, da ispunjava zahtjeve i uvjete ECE -R 64.

Koji je ispravan tlak zraka u gumama?

Ispravan tlak zraka za vaše gume je zapisan u priručniku vozila. Ako ne možete pronaći priručnik, potražite naljepnicu na unutrašnjoj strani vozačevih vrata ili poklopcu rezervara.

Tpms sensor Tpms rial

ČESTA PITANJA ZA TPMS

Prema ECE propisima EU-R 64 sva nanovo homologirana vozila moraju biti opremljena TPMS senzorima od 1. studenoga 2012.
Od 1. studenog 2014. godine sva nova vozila moraju imati TPMS senzore. Ako ste kupili novi automobil u 2015 godini sigurno imate (TPMS) nadzor tlaka u gumama.

Sustav za nadzor tlaka (TPMS) je sistem koji nadzire tlak zraka u gumama. Postoji direktan i indirektan nadzor tlaka. Ako dođe do gubitka tlaka u jednoj ili više guma, sustav će o tome obavjestiti vozača na kontrolnoj ploči automobila, a kod nekih automobila i zvučnim signalom.

TPMS mora zadovoljiti tri glavne funkcije.

  • Poboljšati sigurnost u vožnji
  • Smanjiti veću potrošnju goriva zbog neispravnog tlaka u gumama
  • Otkloniti nepravilno trošenje guma zbog neispravnog tlaka u gumama

Kod izravnog sustava za nadzor tlaka, senzor mjeri tlak zraka i temperaturu zraka u gumama. Ova informacija se prenosi bežično s upravljačkom jedinicom u vozilu. Ovisno o konceptu zaslona , vozač može stalno čitati vrijednosti tlaka na zaslonu ili primiti samo upozorenje kada tlak padne ispod dopuštenog u gumama . Ovaj sustav može otkriti postupne i brze gubitke tlaka na gumama jer konstantno nadzire tlak na aktivan i izravan način.

Indirektni sustavi za nadzor tlaka u gumama vode računa o brzini okretanja kotača i na taj način određuju stanje tlaka u gumama. Brzinu vrtnje kotača određuje ABS senzora ili senzor za kontrolu proklizavanja .

  • Promjer kotača : U slučaju pada tlaka u gumi, vanjski promjer kotača će se smanjiti . Brzina vrtnje tog kotača će se povećati u odnosu na ostale kotače .
  • Vibracije: ako kotač pokazuje određene vibracije, sustav ih prepoznaje i tako detektira gubitak tlaka s promjenom i načinom vibracije.